Buiten eten


Buiten eten bij de picknicktafel geeft zo'n fijn zomergevoel. Koken tijdens en warme zomerdag vind ik dan wel weer vreselijk. Ik maakte deze snelle couscoussalade met perzik, mozzarella, rucola en verse munt, geserveerd met een Italiaans brood en zelfgemaakte pesto.


Het recept voor de pesto:
- 1 plant basilicum (alleen de blaadjes)
- 2 tenen knoflook
- een flinke hand pijnboompitten (roosteren mag)
- ongeveer 50 gram Parmezaanse kaas
- zeezout
- extra vierge olijfolie

Doe alles in de keukenmachine en voeg als laatst de olijfolie erbij. Schenk zoveel olijfolie tot je pesto lekker smeuïg en smeerbaar is.


De salade is geïnspireerd op deze salade van Jamie Oliver. Serveer em in een kleurige saladebak met slacouvert. De zomerse limonade maakte ik met een takje munt, een paar schijfjes limoen en ijsblokjes. 



4 opmerkingen:

  1. Niets lekkerder dan zelfgemaakte pesto en buiten eten! Je salade ziet er heerlijk uit. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat klinkt dat lekker, ga het zeker ook proberen ! Wat een gaaf tafelkleed, mag ik vragen waar die van is ? Liefs, Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmm, dank voor het delen van het recept voor de pesto! en ik heb ook heel veel zin in de salade van Jamie! Het ziet er allemaal heerlijk en prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die salade klinkt lekker! De link naar het recept van Jamie Oliver doet het alleen niet meer. Heb je het recept nog ergens staan?

    BeantwoordenVerwijderen